luni, 28 ianuarie 2008

Mai egali decât noi!

(acest editorial a fost postat pe 25 ianuarie pe http://www.iasicastiga.ro/editorial/radu-prisacaru-mai-egali-decat-noi)

Imediat după revoluţie, ţările UE ne-au cerut să respectăm principiile lor: să fim toleranţi, să respectăm drepturile omului, libera circulaţie a persoanelor, libera circulaţie a capitalului.

Pentru a le face pe plac am acordat mai multe facilităţi ungurilor (mai multe decât au minorităţile în Spania, Franţa, Germania sau Marea Britanie), am investit în emanciparea ţiganilor (oopss-romilor), ne-am vândut cele mai bune întreprinderi pe mai nimic, i-am primit să lucreze în firmele noastre ca directori (nu ca femei de service sau portari).

Toate acestea, sperând că vom fi priviţi şi noi ca egalii lor. Ne-am înşelat. Sau ne-au înşelat.

Anii 2007-2008 au adus la suprafaţă adevărata faţă a "cetăţenilor europeni".

Când am încălcat drepturile ţiganilor am fost judecaţi si sancţionaţi, când ei ne-au expulzat ţiganii nu s-a întâmplat nimic. Când am vrut să muncim în Marea Britanie sau Germania nu aveam voie decât ca menajere sau portari. Când nu am vrut sa ne vindem ţara, am fost sancţionaţi, că nu respectăm libera circulaţie a capitalului, dar la nemţi dacă pleacă Nokia, fac grevă. Dar cel mai periculos este telefonul dat de cancelarul german directorului Nokia.

La ei nu există obligaţii. Ei sunt mai europeni! Ei sunt mai egali ca noi!

Niciun comentariu: