luni, 21 ianuarie 2008

EU PENTRU CE VOTEZ?

(acest editorial a fost postat pe 18 ianuarie pe http://www.iasicastiga.ro/editorial/radu-prisacaru-eu-pentru-ce-votez)

Care sunt proiectele Iaşului ?
A început campania electorală. Tot ceea ce se întâmplă, tot ceea ce spun politicienii trebuie să privim prin prisma acesteia. Ceea ce mă surprinde este lipsa proiectelor pentru Iaşi din dezbaterile politice.
Vedem acelaşi circ ca până acum, vorbe aruncate şi acţiuni care rămân în aer, fără nici o finalitate.
Sper că vom avea parte şi de proiecte de dezvoltare a Iaşului,programe electorale serioase şi nu doar de scandal. Cel mai mult vor avea de pierdut ieşenii. Pe termen scurt vom aplauda pe unii, vom fluiera pe alţii ... Dar pe termen lung riscăm să rămânem cu vorbele, cum nu de puţine ori s-a întâmplat până acum.
După fiecare campanie electorală urmează punerea în aplicare a unui plan: proiecte, soluţii si realizări. Pentru aceasta votăm în general.
Scandalul în sine înlocuieşte promisiunile cu o competiţie a imaginii. Acum riscăm să votăm doar pentru cel care strigă mai tare:
Hoţii!!!
Acest scandal veşnic ascunde adevăratele probleme ale oamenilor: preţul la încălzire, preţul la carne, biletul de autobuz, salariile, pensiile, gropile din asfalt şi viaţa de mâine. În loc să vorbim despre ce este cu adevărat important vorbim despre Elodia, "mape profesionale", dosare, "biletele", fasole, ciolan...
Mediul economic a luat-o înaintea celui administrativ şi a celui politic. Iaşul atrage investiţii (dar nu din cauza politicienilor), va avea din ce în ce mai mulţi bani. Pe ce vom cheltui aceşti bani?
Este momentul ca partidele şi candidaţii să scoată programele la vedere. Cum va arăta Iaşul peste patru ani?
Eu pentru ce votez?
Până se vor gândi politicienii eu vin cu câteva întrebări:
Cum facem să nu mai punem aceiaşi plombă pe un drum o dată la trei zile?
Cum facem să scădem preţul la încălzire şi apă?
Cum facem să atragem fonduri europene?
Cum facem Iaşul mai curat?
Când vom circula civilizat?
Când vom avea parcuri curate ?
Când vom avea grădiniţe pentru copii noştri?
Când vom avea un plan de dezvoltare a Iaşului?
Când va fi Iaşul Capitala Culturală Europeană?
Ce facem cu câinii vagabonzi?

Eu voi vota pentru acel candidat care îmi va răspunde la aceste întrebări!

Niciun comentariu: